Spiknutí 365 - recenze

7. dubna 2010 v 19:54 | Míša B. |  Fragment - knihy
leden

Nakladatelství Fragment vydává nový knižní seriál od australské spisovatelky Gabrielle Lord, který má
být hitem. Počátkem ledna vyšel první díl a každý měsíc nás čeká další, až do konce roku. Dvanáct měsíců, dvanáct knih. Callum Ormond má totiž přesně 365 dní na to, aby si zachránil život.

Cal je obyčejný patnáctiletý kluk, který není absolutně ničím zajímavý. Ano, jedná se o normálního kluka v normálním světě, který se má zřejmě co nejvíce přiblížit čtenářům, ale od hlavního hrdiny bych přece jen trošku té "zajímavosti" čekala. Snad jedinou neobvyklostí je smrt jeho otce, která nakonec nemusí být tak úplně nevinná. Tím se dávají do pohybu nebezpečné události a Callum se ocitá na útěku. Jdou po něm dvě bandy zákeřných prevítů a to jen proto, že od něho chtějí vědět víc o takzvané "Singularitě Ormondů". To je nějaké velké rodinné tajemství - zřejmě. No jenže chudák Cal o žádném tajemství vůbec nic netuší, ač by velmi rád, a je nucen prchat, co mu nohy stačí. Jediným přítelem a spojencem je mu kamarád Boges.

Kniha je napsána velmi svižným tempem, které má držet čtenáře v neustálém napětí, a to se do jisté míry i daří. Ale od "knižního hitu" jsem očekávala mnohem víc. Po prvních pár stránkách mě příběh ani trochu nezaujal. Nedokáže vtáhnout do děje, nedokáže pohltit, neokouzlí. Vyprávění mi připadalo velmi strohé a ploché, postrádala jsem nějakou hlubší myšlenku. Ani hlavní postavy příběhu nezaujmou. Callum zažívá spoustu nebezpečí a ocitá se ve vypjatých situacích, ale ani jedinkrát nevzbudí ve čtenáři soucit. Nebyl dán žádný prostor na rozvoj jeho postavy, aby se s ním čtenář sžil a "měl ho rád".

Jediným zajímavým je tu Calův strýc Raf, který má očividně své vlastní tajné záměry a čtenář si nemůže být jistý, co od něho očekávat.

Další věcí, která kazí dojem z četby a představivosti o hlavních hrdinech, je spisovný jazyk. Jelikož je kniha vyprávěna v ich formě, což příběhu sice dodává šťávu a šmrnc, čtenář by ale očekával, že patnáctiletý kluk nebude mluvit jako slušný dospělák. Pokud ovšem neměl působit jako "šprt", to se mi ale zase nehodí k jeho povaze. Určitě by neuškodilo přidat trochu hovorové češtiny například ve slovních spojení jako: povědomý klíč, velké peníze... Uznejte sami, že "povědomej klíč" nebo "velký peníze či prachy" by znělo od patnáctiletého kluka mnohem přirozeněji.

I přes tohle všechno se mi však kniha líbila. Po několika stránkách a úvodním lehkém zklamání příběh nakonec upoutal, záhada kolem Ormondovic rodiny zaujme a nutí číst dál, napínavé osudy hlavního hrdiny jsou skutečně napínavé a díky svižnému ději máte knihu za chvíli přečtenou. Navíc byl příběh šikovně zakončen, takže si určitě budete chtít pořídit pokračování, abyste alespoň věděli, jestli se Callum z téhle prekérní patálie dostane. Ačkoli je to více než jasné.

Knížka se bude určitě líbit všem nadšencům akčních příběhů, nápad knižního seriálu je to navíc originální a neokoukaný, řekla bych. Proto doporučuji k přečtení. Určitě stojí zato, udělat si vlastní pohled na věc.

Spiknutí 365 - Leden

Autor: Gabrielle Lord
Počet stran: 184
Rok vydání: 2010
Věk: bez omezení
Nakladatel: Fragment

Anotace:
Knižní akční seriál! 1 hrdina + 1 rok = 365 dní akce a napětí 12 knih = 12 měsíců

Callum Ormond dostal varování. Má 365 dní, aby si zachránil život!!! Odpočet začal a čas běží… Calův klidný život končí v okamžiku, kdy začíná smrtící odpočet. Stává se z něj kořist. Lovený uprchlík, který udělá cokoli, aby přežil. Podaří se mu získat záhadné kresby, které mu odkázal jeho otec? Dokáže vyvrátit obvinění, že napadl členy vlastní rodiny? Dostane se ze zajetí brutálních zločinců? …Podaří se mu přežít? Čas běží. Každá vteřina může být ta poslední.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

únor

Spiknutí 365 - Únor